قیمت مواد دندانپزشکی | خرید مواد دندانسازی | تجهیزات دندانپزشکی قیمت روز بازار

وبلاگ بنده متعلق است به همه دندانپزشکان عزیز. در این وبلاگ هرچیز جالبی در حوزه دندانپزشکی باشه قرار میدم. از قیمت های روز مواد دندانپزشکی گرفته تا معرفی تجهیزات نوین مطب دندانپزشکی

قیمت مواد دندانپزشکی | خرید مواد دندانسازی | تجهیزات دندانپزشکی قیمت روز بازار

وبلاگ بنده متعلق است به همه دندانپزشکان عزیز. در این وبلاگ هرچیز جالبی در حوزه دندانپزشکی باشه قرار میدم. از قیمت های روز مواد دندانپزشکی گرفته تا معرفی تجهیزات نوین مطب دندانپزشکی

عوارض ایمپلنت دندان ها

به گزارش مجله راهنمای دندانپزشکی معرفی بهترین دندانپزشکان ،  ایمپلنت دندان هم می تواند دارای عوارضی باشد که آگاهی داشتن در مورد آنها می تواند در کاهش این عوارض نقش اساسی داشته باشد. در طی درمان ایمپلنت شاهد عوارضی هستیم که در حدود سه هفته تا شش ماه پس از بروز آن، درمان می شود. بیشتر عوارض ایمپلنت قابل برگشت و طبیعی است. با دکتر سلام همراه باشید تا به عوارض ایمپلنت دندان بپردازیم.


عوارض ایمپلنت در طول زمان


1- خارج شدن روکش ایمپلنت

روکش های دندان در سال اول با چسب موقت چسبانده می شود. به همین دلیل امکان افتادن روکش ایمپلنت وجود دارد. در صورت افتادن روکش ایمپلنت، با مراجعه به دندانپزشک، دوباره روکش بر روی ایمپلنت چسبانده می شود. اگر شرایط استاندارد برای چسباندن دائمی روکش ایمپلنت وجود داشته باشد، با چسب دائمی این کار صورت می گیرد. 

2- لق شدن روکش ایمپلنت

در برخی موارد که فشار در برخی نواحی دهان بیشتر از حد معمول باشد، احتمال دارد که روکش ایمپلنت لق شود که البته این لقی دلایل مختلفی دارد که در ادامه بررسی می شود.

عوارض ایمپلنت دندان چیست؟

علل لقی ایمپلنت دندانی

دلیل اول- قسمت پایه که اصطلاحا فیکسچر گفته می شود شل می شود و حرکت دارد اصولا ایمپلنت دندان بعد از پیوند نباید حرکتی داشته باشد شل شدن پایه ایمپلنت دندان نشان دهنده عدم جوش خوردن پایه است که یا جراح و پروتزیست موقع کاشت دندان متوجه ان نشده اند یا پیوند اولیه ایمپلنت دندان نامناسب بوده که  بجای چسبندگی استخوانی بافت فیبروز به سطح ایمپلنت می چسبد و در اوایل موقع گذاشتن پروتز بطور نسبی سفت است https://cutt.us/6Nfmc ولی بعدا  در اثر نیروهای جویدن دچار لقی می شود. در چنین مواردی کل پروتز و پایه  باید خارج شود و یک پایخه جدید بلافاصله یا با فاصله زمانی شش هفته قرار داده شود.


دلیل دوم-  پایه ایمپلنت دندان سفت است ولی پروتز روی آن شل می شود این حالت می تواند بعلت جداشدن چسب یا سمانی باشد که پروتز را روی ایمپلنت دندان می چسباند و یا اینکه پروتز بلند باشه و در حرکات جویدن نیروهای نامناسب به پروتز وارد بشه و باعث جدا شدن پروتز بشه در این مورد باید بلندی پروتز توسط دندانپزشک دوباره ارزیابی شود و پروتز چسبانده شود چون در چسباندن پروتزهای ایمپلنت دندانی اغلب از چسب یا سمان های موقت استفاده می شود این وضعیت شیوع بیشتری دارد.


دلیل سوم- نوع دیگری از لقی پروتز ایمپلنت دندانی وجود دارد که پیچی که قسمت رویی پروتز را به پایه متصل می کند شل می شود که اصطلاح علمی انscrew loosening است این وضعیت یه علت نیروهای نامناسب ناشی از بلند بودن در حرکات طرفی فک ایجاد می شود یا به مشکل ساختاری ایمپلنت دندان بر می گردد که بیشتر در ایمپلنت های ارزان قیمت و کره ای بروز می کند کوتاه بودن پیچ و عدم تطابق قطعه متصل کننده که اباتمنت گفته می شود از علل این وضعیت محسوب می شود


دلیل چهارم- با زاویه نامناسب قرار دادن پایه ایمپلنت موقع جراحی است که می تواند محور نامناسب نیروهای جویدن روی پایه ایجاد کند و شل شدن های پیچ را ایجاد کند.

3- شکستگی پروتز و شل شدن پیچ داخلی ایمپلنت

گاهی بدلیل فشار زیادی که به روکشوارد می شود، احتمال شل شدن پیچ داخلی ایمپلنت وجود خواهد داشت. این فشار وارده بیشتر در اثر دندان قروچه یا زیر دندان رفتن سنگ بوجود می آید که البته با درد همراه است. در این موارد پزشک با معاینه ی ایمپلنت شما، در صورت امکان پروتز را خارج و آن را درمان می کند.

4- شکستگی بدنه ایمپلنت

بسیار نادر است که این عارضه پیش آید اما غیر ممکن نیست. شکستگی بدنه ایمپلنت جبران ناپذیر بوده و در اثر فشار بسیار زیادی که به ایمپلنت وارد می شود، پدید می آید. در صورتیکه پروتز دندان، به نحوی نامناسب کار شده باشد که فشار ها را از مرکز ایمپلنت به اطراف منتقل کند هم امکان شکستگی بدنه ایمپلنت وجود دارد.


عوارض ایمپلنت دندان چیست؟


5- عفونت کردن ایمپلنت

ترس از عفونت که شاید بتوان آن را نوعی فوبیا (ترس بیش از حد وغیر منطقی) نامید مختص جراحی ایمپلنت نیست. بسیاری از افرادی که تحت انواع جراحی‌های دهانی قرار می‌گیرند این دغدغه را دارند و در اثر همین وسواس تمام پدیده‌های طبیعی بعد از جراحی را نشانه‌ای از عفونت می‌دانند. در صورتی‌که هر تورمی، آبسه و هر ترشحی، چرک نیست.

از طرفی اصطلاح رایج «عفونت کردن ایمپلنت» معمولا اشاره به تمام موارد شکست زود هنگام ایمپلنت (با انواع دلایل واقعی) دارد. به‌عنوان مثال اگر ابعاد استخوان در محل کاشت ایمپلنت کافی نباشد جراح می‌بایست قبل یا حین کاشت ایمپلنت، استخوان از دست‌رفته را بازسازی نماید؛ به نحوی که ایمپلنت در تمام طول خود در محاصره دیواره‌های استخوانی باشد.

اگر به هر دلیل این بازسازی انجام نشود ایمپلنت به استخوان جوش نخورده وهرگز اماده روکش گذاشتن نخواهد شد. ممکن است در این حالت ایمپلنت لق شده و نیاز به خارج کردن آن پیدا شود. اما معمولا تنها برداشتی که فرد ازاین اتفاقات ناخوشایند دارد این است که «ایمپلنت من عفونت کرد و دکترم آن‌ را خارج کرد.» اما موارد عفونت واقعی ایمپلنت بسیار ناچیز بوده و چالشی در درمان‌های ایمپلنت محسوب نمی‌شوند.


کدام نوع ایمپلنت بهتر است؟


عوارض چند روز اول پس از انجام ایمپلنت :

1- ایجاد واکنش های حساسیتی بخصوص در اثر خوردن داروهای تجویزی که پس از بروز حساسیت حتما به دندانپزشک خود مراجعه کنید.


2- لق شدن مختصر دندان کنار ایمپلنت البته جای نگرانی نیست و این عارضه بعد از سه هفته تا یک ماه به حالت طبیعی خود برمی گردد.


3 –  درد که امری اجتناب ناپذیر است و بسته به سختی جراحی و خصوصیات افراد کم یا زیاد می باشد ولی در هر صورت بهترین راه کنترل درد استفاده از مسکن یک ساعت قبل از جراحی می باشد.


4 –  تورم بعد از گذاشتن ایمپلنت در بعضی بیماران وجود دارد و در موارد جراحی پیوند استخوان احتمال کبودی نیز می رود که معمولا این عوارض ایمپلنت از روز بعد از کاشت ایمپلنت شروع می شود و پس از یک هفته بهبودی کامل می یابد.


5 –   در بعضی از موارد (مواردی که ارتفاع استخوان فک پایین بسیار کم می باشد) ممکن است گزگز و یا بی حسی گوشه ی لب مشاهده شود که امری عادی است و پس از گذشت زمان بهبود می یابد.


6 – بدلیل اینکه درمان ایمپلنت یک جراحی بوده احتمال بروز عوارض جراحی وحود دارد از جمله احتمال خون ریزی و عفونت وجود دارد که با رعایت بهداشت دهان و دندان و مراقبت های بعد از انجام ایمپلنت میتوانید از آن پیشگیری کنید.


 عوارض دراز مدت ایمپلنت 

* از جمله ی عوارض ایمپلنت که بعد از ۱۵ سال ظاهر می گردد در مورد تک ایمپلنت های مربوط به دندان های جلویی می باشد.

بدین شکل که پس از ۱۵ سال نوک دندان های طبیعی فک بالا یک تا دو میلیمتر پایینتر می آیند ولی نوک روکش های ایمپلنت سر جایشان می مانند بنابراین نیاز به ترمیم مجدد دارند.


* امکان آسیب رسیدن به اعصاب فک در صورت بی تجربه و غیر متخصص بودن دندانپزشکتان


* سوراخ شدن استخوان فک در اثر بی تجربه بودن دندانپزشک


 * مشکلاتی سینوسی پس از ایمپلنت در موارد نادر


 


آیا ایمپلنت دچار پوسیدگی می شود؟

ایمپلنت را می توان جایگزینی برای دندان از دسته رفته به طور دائم دانست. تا به حال مقاله ای یافت نشده که نشان دهد ایمپلنت دچار پوسیدگی می شود ولی برای محافظت از ایمپلنت باید موارد بهداشتی را رعایت کرده و حداقل سالی یکبار برای جرمگیری به دندانپزشک خود مراجعه کنید.


آیا ایمپلنت باعث سرطان می شود؟


ایمپلنت های دندانی باعث سرطان زایی فک نمی شود. تا به امروز هیچ یک از مقالات یا مشاهدات علمی به همچین موردی  بر نخورده اند.


دانشمندان ، پزشکان و صاحب نظران دنیا به این باور رسیده اند که ایمپلنت دندان، وقتی با تکنولوژی روز ساخته شده باشد و تحت نظر آزمایشات حیوانی قرار گرفته باشند، از بابت سرطان زا بودن ایمپلنت مصون هستند.


هر روشی درمانی عوارض نیز دارد. ایمپلنت دندان در بعضی از موارد برای بیمار ممکن است رضایتمندی حاصل نکند، به طور مثال بعضی از افراد ممکن است ایمپلنت از فک آنها جدا شود و جواب ندهد اما باز امکان وصل مجدد آن بر روی فک وجود دارد.


بطور کلی به هیچ عنوان ایمپلنت باعث سرطان نمی شود.

منبع: https://heravi-dental.ir/

آشنایی با تجهیزات دندانپزشکی

به طور کلی ، تجهیزات دندانپزشکی به اجزای زیر تقسیم می شوند:

1) واحد و صندلی

2) کمپرسور

3) ادغام

4) کاویترون (دستگاه جرم گیری دندان)

5) نور درمان (نور سرد)

6) ابزار (از جمله: توربین - موتور هوا - میکرو موتور - نیرو - هوا - هندپیس - زاویه - مقیاس هوا)

7) ضدعفونی کننده

8) رادیولوژی (تک دندان)

9) سودها

10) موتور آویز

11) تابورا

و ...

هر واحد از چهار قسمت تشکیل شده است:

1) صندلی

2) جعبه جعبه

3) چراغ روشن است

4) سنگ شکن (پر کردن شیشه - توالت و مکش)

 

صندلی ها: از نظر ساختار و فیزیک تولید ، صندلی ها به سه نوع Z - X - U یا I تقسیم می شوند.

بیشتر کارخانه ها از روش اول استفاده می کنند زیرا تولید آن آسان است. بعضی از کارخانه ها از این فیزیک برای تولید نیز استفاده می کنند زیرا قدرت و استحکام صندلی نوع دوم بیشتر است.


هر صندلی دارای دو موتور است. یک موتور برای نشستن و بالا و پایین و موتور دیگر برای حرکت عقب استفاده می شود. برای راحتی دندانپزشک ، علاوه بر امکان انتخاب موقعیت های مختلف ، دو حالت در صندلی ها به نام موقعیت صفر و موقعیت بیش از حد فراهم شده است.

موقعیت صفر موقعیتی است که صندلی به کمترین حالت خود می رسد و پشت به حالت 90 درجه برمی گردد و وضعیت Over موقعیتی است که صندلی به بالاترین ارتفاع می رسد و پشت به حالت خوابیده یا 180 درجه نسبت به صندلی می رسد.

کاویترون (دستگاه جرم گیری دندان)

این دستگاه برای از بین بردن پلاک و لکه های ناشی از فعالیت باکتری های ایجاد شده بر روی دندان ها توسط سونوگرافی استفاده می شود.

خونریزی کمتر ، مقاومت در برابر ضربه زیاد و آسیب دیدگی تقریباً کم به دندان ها از مهمترین عوامل استفاده از این دستگاه در مقایسه با سایر روش های جرم گیری است. بنابراین ، Ultrasonic Scaler می تواند یکی از روشهای مفید در پیشگیری و درمان بیماریهای دندانی باشد.

 

تمام دستگاه های مقیاس بندی از قسمت های زیر تشکیل شده اند:

1- جعبه اصلی که مدار الکترونیکی در آن قرار دارد و مقابل آن کلیدهای کنترل آب و هوا و همچنین خاموش و روشن است.

2- هندپیس ای که از طریق کابل به دستگاه متصل می شود.

3- پدالی که کابل بلندی دارد و انتهای آن با دوشاخه یا مستقیم به دستگاه متصل می شود.

4- سیم وصل کنید تا به برق شهری 220 ولت وصل شود

5- شیلنگ آبی که مستقیماً به دستگاه یا از طریق دوشاخه متصل می شود.

هندپیس از یک محفظه مناسب برای نصب قلم ساخته شده است و آب از طریق یک کابل نازک به نوک قلم می رود و کل محفظه هندپیس را پر می کند. لازم به ذکر است که به دلیل گرم شدن قلم ، هیچگاه دستگاه بدون آب قابل استفاده نیست.

درمان سبک:

برای عقیم سازی قلم ، هرگز نباید نوک قلم به طور مستقیم در معرض گرمای خشک قرار گیرد. برای این منظور باید از اتوکلاو یا ضدعفونی کننده استفاده شود.

 

اجزای داخلی دستگاه Light Cure:

  1- برد کنترل الکترونیکی جریان نور

  2- ترانس ولتاژ

  3- لامپهای هالوژن

  4- کابل یا شلنگ هدایت نور

  5- هندپیس

  6- بازتابنده

  7- کلیدهای روشن و خاموش دستگاه

  8- سوئیچ های سیگنال

این دستگاه برای پلیمریزاسیون کار می کند ، و این به دلیل لامپ کوارتز 75 وات با قدرت بالا در داخل محفظه بازتابنده (نور منعکس کننده) است. کلیدها زمان انفجار یا تخلیه انرژی را با دقت بالا کنترل می کنند و بازتابنده دسته های انرژی را از مسیر هدایت نور عبور می دهد. لوله هایی وجود دارند که می توانند با زمان 20 تا 40 ثانیه انفجار دائمی (تخلیه دائمی انرژی) انتخاب شوند. روی دسته کلیدهایی وجود دارد که زمان انفجار را تنظیم می کنند و با این کلیدها می توان در هر زمان پلیمریزاسیون را متوقف کرد. وبسایت جامع دندانپزشکی و جامعه دندانپزشکان

هندپیس توسط لایه ای با قدرت حرارتی بالا محافظت می شود و در استفاده طولانی مدت توسط یک فن قدرتمند به طور خودکار خنک می شود. مسیر هدایت نور را می توان تا 360 درجه تنظیم کرد ، و این به ما امکان استفاده دقیق از نور را می دهد. تمام مسیرهای نوری را می توان با اتوکلاو یا عقیم سازی سرد استریل کرد.

هنگام محافظت از چشم در برابر پلیمریزاسیون کامپوزیت ، هنگام کار با این دستگاه به عینک های رنگی نیاز است.

 

Colto Lux II دارای هندپیس 220 گرمی است که حاوی یک مسیر هدایت نور شیشه ای استاندارد است. این شیشه ها در داخل محفظه با زاویه 45 درجه نصب می شوند به گونه ای که نور را از لامپ دریافت می کنند و با بازتاب آن را به سمت سر محفظه هدایت می کنند. البته در این نوع دستگاه خاص ، لامپ هالوژن داخل هد به گونه ای تعویض شده است که دیگر نیازی به مسیر هدایت نور شیشه ای نیست و مسیر دوم یک مسیر هدایت نور فلزی برای استفاده عمومی است. این سیستم های فلزی به گونه ای قرار گرفته اند که می توانند در موارد خاص مورد استفاده قرار گیرند. به عنوان مثال ، برای پلیمریزاسیون قسمتهای صورت ، زبانی ، کام ، اکلوزال یا پروگزیمال پر کردنها.

این دستگاه برای کارهای تخصصی و هدایت نور ویژه استفاده می شود

1- 1981 و 1980 با قطر استاندارد 8 میلی متر

  2- شماره 1982 به قطر 13 میلی متر برای قسمت صورت

  3- شماره 1983 به قطر 5 میلی متر برای قسمت زبانی با کام

  4- شماره 1984 به قطر 8 میلی متر برای قسمت اکلوزال

  5- شماره 1985 به قطر 5 میلی متر برای پروگزیمال

  6- شماره 1986 به قطر 5 میلی متر میلی متر

  7- شماره 1988 به قطر 8 میلی متر ، از نوع جهانی

  8- عینک محافظ رنگی شماره 1988

معرفی تجهیزات دندانپزشکی قابل حمل

تجهیزات دندانپزشکی قابل حمل (قابل حمل)

امروزه احتمالاً افراد کمی هستند که تجربه استفاده از دستگاه های تلفن همراه مانند تلفن های همراه را نداشته و از مزایای استفاده از آن در شرایط مختلف آگاهی نداشته باشند. در دنیای امروز ، چنین وسایلی با همه مشکلات خود ، جزئی از زندگی بشر شده اند و نیاز به آنها به طور فزاینده ای احساس می شود. با این مقدمه می توانیم در کنار خود و در همه جا به عنوان یک همراه همیشگی از امکانات دیگر در محیط خود که ارتباط تنگاتنگی با حرفه ما دارند ، تصور کنیم ، به طوری که در آینده ای نه چندان دور ، استفاده از آنها ضروری است. همچنین مانند هر وسیله دیگری احساس می شد که تصور نمی شود روزی از آن استفاده شود.

 مجله راهنمای دندانپزشکی و معرفی بهترین دندانپزشکان

تجهیزات دندانپزشکی قابل حمل ، تجهیزات قابل حمل با قابلیت های ویژه هستند و می توانند در شرایط مختلف مورد استفاده قرار گیرند. با توجه به اینکه در اکثر موارد چنین تجهیزات کوچک و در ابعاد کوچک ساخته می شوند ، ممکن است این تصور غلط وجود داشته باشد که کارایی و کارآیی آنها نسبتاً پایین است و در بسیاری از موارد عملاً کاربرد خاصی ندارند ، در حالی که کاربران این دستگاه ها احساس نمی کنند کمبود هنگام کار با این دستگاه ها به عبارت دیگر ، همانطور که یک واحد دندانپزشکی می تواند به تمام امکانات مجهز باشد ، این مجموعه قابل حمل نیز می تواند به تمام امکانات مجهز شود.

تجهیزات دندانپزشکی قابل حمل به راحتی باز و آماده کار می شوند و در پایان کار ، جمع آوری و انتقال از یک نقطه به نقطه دیگر برای استفاده مجدد به همین راحتی است. با استفاده از این تجهیزات می توان در مدت زمان کمی یک اتاق ساده و معمولی را به یک محیط مناسب و حرفه ای برای دندانپزشک تبدیل کرد. انتخاب انواع مختلف و سطح دسترسی به امکانات بیشتر در اختیار دندانپزشک است و او می تواند متناسب با نیازهای کاری خود مجموعه مناسبی را تهیه کند.

ابزارهای متداول مورد استفاده در چنین مجموعه هایی در زیر ذکر شده است:

- لامپ های دندانپزشکی

- انواع هندپیس های دندانی

- سنگ شکن (شامل لیوان ، کاسه و لیوان مکش)

- توربین هوا (یکی از مهمترین تجهیزات ترمیمی دندانپزشکی)

- موتور کوچک

- جعبه ای حاوی انواع مواد مورد استفاده در جراحی دندان

- منبع تأمین آب

لازم به ذکر است که انواع دیگر دستگاه ها و تجهیزات مورد نیاز مانند سیستم اشعه ایکس قابل حمل ، مانیتور دندانپزشکی (LCD Monitoring System) و همچنین تخت های دندانی و تجهیزات مشابه ارائه می شود. در صورت نیاز می توانند به این مجموعه اضافه شوند. تمام استانداردهای لازم برای ساخت چنین تجهیزات و همچنین ساخت سایر تجهیزات دندانپزشکی رعایت می شود و علاوه بر این ، اقدامات لازم برای محافظت از آنها هنگام جابجایی در طرح ها انجام می شود. به عنوان مثال ، استفاده از موادی در ساختمان بدنه که مقاومت کمی در برابر ضربه دارند و وزن کمی دارند. همچنین ، برای حمل آسان ، از چرخهای با مقاومت بالا و در عین حال جمع و جور با قابلیت جمع شدن و قفل کردن ، در شرایطی که امکان حرکت های ناخواسته وجود دارد استفاده می شود. دستگاه تصویربرداری قابل حمل ، مشخصات بسیار مشابه این معمولاً در دفتر استفاده می شود و فقط صندلی چرخدار مناسب است و حتی با لرزش کمتر برای حرکت با امنیت بالاتر استفاده می شود. امکان تغییر زاویه و موقعیت لوله X-Ray برای استفاده برای بیماران در صندلی ، ویلچر یا تخت از دیگر ویژگی های این دستگاه قابل حمل است. در برخی از انواع این سیستم ها ، از یک دوربین داخل دهانی برای گرفتن محیط دهان و دندان بر روی پایه دستگاه تصویربرداری استفاده می شود.

مانیتورهایی که می توانند روی انواع مختلف دندانپزشکی نصب شوند که امروزه بیشتر از گذشته استفاده می شوند ، در ابعاد کوچکتر قرار داده شده اند تا از افزایش حجم دستگاه های قابل حمل جلوگیری کنند. بنابراین ، تصویربرداری از محیط داخل دهانی و مشاهده این تصاویر با بزرگنمایی مناسب می تواند توسط چنین سیستم هایی انجام شود.



تخت های دندانی از نظر تعداد حرکات بسیار متفاوت هستند.


در حالت ایده آل ، تختخواب باید دارای ویژگی های زیر باشد:

- تغییر ارتفاع

- قابلیت تنظیم پشت

- ارتفاع زاویه زیر سر را تنظیم کنید

قدرت حرکت پشت و پا ، که بیشتر آنها در ساخت تخت های قابل حمل امتحان شده است. علاوه بر این ، همانطور که گفته شد ، همانطور که در ساخت بدنه ، در ساخت تخت ها از مواد با مقاومت بالا و وزن کم استفاده می شود. مطابق با استانداردهای موجود ، محل قرارگیری محور صندلی باید با محل چرخش مفصل لگن بیمار مطابقت داشته باشد که در تخت های قابل حمل مشاهده می شود.

برای جابجایی تخت دندان در مطب از دو روش معمول استفاده می شود:

- جک های بالابر را پیچ کنید

- جک های هیدرولیکی (بالابر هیدرولیکی)

البته قرار دادن چنین جک هایی در تخت های قابل حمل امری عادی نیست و از اهرم های دستی برای جابجایی تخت استفاده می شود. دلیل اصلی وزن زیاد جک ها و عدم امکان جابجایی آنهاست. همچنین تختخوابهایی با قابلیت برنامه ریزی حرکات در واحدهای دندانپزشکی وجود دارد که در انواع قابل حمل در دسترس نیستند. تخت دندان ممکن است تنها تفاوت بین این مجموعه قابل حمل و انواع استفاده شده در مطب باشد. برای انجام اقدامات دندانپزشکی ، وجود نور مناسب ضروری است که اهمیت وجود لامپ دندان را در طی جراحی های دندان برجسته می کند.

در ساخت چنین لامپ ها ، موارد زیر در نظر گرفته می شود:

- نوری که در دهان منعکس می شود باید دارای تابش یکنواخت با نور سرد باشد.

- بهترین نور برای دهان ، نوری است که از لامپهای کوارتز - هالوژن ساطع می شود.

- امکان تغییر میزان نور (که از مزایای لامپ های دندانپزشکی است)

لامپ های قابل حمل دارای چنین نقاطی هستند و از محافظ های مناسب برای جلوگیری از ضربه هایی که ممکن است به این لامپ ها آسیب برساند یا بسوزاند استفاده شده است.

https://rebrand.ly/h8pf5

واحدهای حامل تراش نیز یکی از انواع واحدهایی است که ابزارهای حرکتی را در اختیار پزشک قرار می دهد و حداقل دارای یک توربین هوا ، میکروموتور و سرنگ سه گانه است.


همه موارد فوق را می توان به انواع سیستم های دندانپزشکی قابل حمل اضافه کرد. به استثنای تجهیزات ثابت که در چنین مجموعه های قابل حمل ارائه می شود. انتخاب سایر تجهیزات به نیاز دندانپزشک و انتخاب وی بستگی دارد.