قیمت مواد دندانپزشکی | خرید مواد دندانسازی | تجهیزات دندانپزشکی قیمت روز بازار

وبلاگ بنده متعلق است به همه دندانپزشکان عزیز. در این وبلاگ هرچیز جالبی در حوزه دندانپزشکی باشه قرار میدم. از قیمت های روز مواد دندانپزشکی گرفته تا معرفی تجهیزات نوین مطب دندانپزشکی

قیمت مواد دندانپزشکی | خرید مواد دندانسازی | تجهیزات دندانپزشکی قیمت روز بازار

وبلاگ بنده متعلق است به همه دندانپزشکان عزیز. در این وبلاگ هرچیز جالبی در حوزه دندانپزشکی باشه قرار میدم. از قیمت های روز مواد دندانپزشکی گرفته تا معرفی تجهیزات نوین مطب دندانپزشکی

ترمیم دندان ها

به طور کلی هر شش ماه یکبار برای چکاپ باید به دندانپزشک مراجعه نمایید. اما گاهی اوقات درمان فراتر از جرم گیری معمولی باید انجام شود. در دندانپزشکی ترمیمی تشخیص، پیشگیری و درمان بیماری‌های دهان انجام می شود.



 ممکن است دندانپزشک توصیه کند برای ترمیم دندانی که دچار پوسیدگی، لب پر شدگی، ترک ‌خوردگی یا تغییر رنگ شده است و یا برای پر کردن جای خالی دندان برنامه درمانی داشته باشید.


دندانی که تحت تأثیر هر یک از مشکلات نام برده قرار گرفته باشد باید با درمان‌هایی مانند پر کردن دندان، یا روکش، ایمپلنت یا بریج دندان (بسته به نیاز و شرایط) تحت درمان قرار بگیرد.


در زیر به مهم ترین ترمیم های دندان اشاره میکنیم:


اینله و انله


اینله و اُنله کردن که به آن پرکردگی های غیر مستقیم نیز می گویند، توسط آزمایشگاه ساخته می شود. و برای پوسیدگی های خفیف تا متوسط یا آنهایی که ساختار کافی برای قرار گرفتن پرکردگی را ندارند، مورد استفاده قرار می گیرد. اینله بدون آسیب رساندن به نوک دندان مستقیما روی سطح دندان نصب می شود. زمانی که سطح یا قسمتی از دندان تخریب می شود به جای روکش از اُنله برای پوشاندن سطح کلی دندان استفاده می شود.

اینله و اُنله در آزمایشگاه از مواد رزین کامپوزیت ساخته می شوند و به کمک چسب دندان به دندان چسبیده می شوند. اینله و اُنله کردن دندان باعث استحکام دندان، بازگشت دندان به شکل طبیعی و جلوگیری از پوسیدگی های بیشتر و بدتر شدن آن می شود.


روکش


روکش ها یکی از انواع ترمیم به حساب می‌آیند که تمام قسمت‌های دندانی که آسیب دیده، تراشیده شده، ترک خورده و یا شکسته شده‌اند را جهت درمان مدنظر قرار می‌دهند؛ البته باید تاکید کنیم جنس آنها از چینی یا دیگر مواد سرامیکی است.



باندینگ


باندینگ ماده ای به رنگ دندان است که برای پرکردن فضا های خالی و یا تغییر دادن رنگ دندان استفاده می شود. کار باندینگ تنها طی یک جلسه انجام می شود و می تواند تا سال ها در دهان دوام بیاورد.  باندینگها نسبت به دیگر درمان های این چنینی بیشتر مستعد لکه دار شدن یا شکسته شدن

هستند.  زمانی که دندان دچار پوسیدگی یا شکستگی می شود باندینگ رزین کامپوزیت می تواند بهترین گزینه برای درمان باشد.


همچنین باندینگ می تواند به عنوان پرکردگی های رنگ دندان برای پوسیدگی های کوچک نیز استفاده شود.


به علاوه از باندینگ برای از بین بردن فضا های بین دندان ها یا پوشاندن سطح خارجی دندان ها به منظور تغییر رنگ و شکل دندان استفاده می شود.



آمالگام


آمالگام نقره یک ترکیب تشکیل شده از ۵۰ درصد جیوه و ۵۰ درصد نقره، قلع، روی و مس است. از مزایای آمالگام نقره می توان به قیمت پایین، قرار دادن آسان آن در دندان و قدرت و دوام استثنایی اشاره کرد.


از طرف دیگر استفاده از آمالگام برای ترمیم می تواند یک گزینه مناسب نباشد چرا که امکان بزرگتر شدن و یا کوچکتر شدن آن درون دندان وجود دارد.
همین موضوع می تواند منجر به ترک خوردگی دندان شود و یا اجازه دهد غذا و باکتری ها وارد دندان شده و منجر به ایجاد پوسیدگی و حفره دندانی شود. 
معایب امالگامعدم زیبایی: رنگ آمالگام تیره بوده و به دلیل نا هماهنگی رنگ آن با رنگ طبیعی دندانها زیبا نیست. خراب کردن بیشتر دندان: برای اینکه دندانی با آمالگام پر شود باید فضای کافی ایجاد شود و این باعث می‌شود که قسمتهایی از دندان سالم نیز برداشته شود. تغییر رنگ: دندانی که با آمالگام پر شود می‌تواند رنگ دندان را خاکستری کند. ترک خوردن و شکستن دندان: چون دندانها در مقابل داغ و سرد هستند انبساط و انقباض آمالگام با دندان هماهنگ نیست و می‌تواند باعث ترک خوردگی و شکستن دندان شود. واکنش آلرژیک: تقریبا ١% از افراد به جیوه‌ای که در آمالگام وجود دارد واکنش آلرژیک نشان می‌دهند.


کامپوزیت


پروتز های کامپوزیت که از رزین های ترکیبی تولید می شوند، بسیار محبوب هستند چرا که می توانند رنگی متناسب با رنگ سایه دندان های اصلیشما پیدا کنند. با این حال به نسبت آمالگام نقره، این گزینه بسیار گران تر است و دوام آن نیز پایین تر خواهد بود. به صورت میانگین باید هر ۵ سال یک بار این پروتز های کامپوزیتی را تعویض کنید.


در این روش بعد از برداشت پوسیدگی دندان، ابتدا ماده ای به نام اسید اچ استفاده می گردد که سبب ایجاد حفراتی بسیار بسیار زیاد در حد میکرون در دندان می گردد. سپس دندان شستشو داده شده و از ماده ای به نام باندنیک پس از خشک کردن دندان استفاده می شود سپس عمل curing که
با دستگاه مخصوص انجام می پذیرد. ماده ای باندنیک سفت شده (اصطلاحا cure می گردد.) و در نهایت پرکردگی همرنگ و سفید متناسب با رنگ دندان انتخاب می گردد و باز هم عمل curing نهایی صورت می پذیرد. مزایای این روش در ادامه توضیح داه می شود.


به علت دوام زیاد کامپوزیت ونیر، از آن می توان در پر کردن دندان به جای آمالگام که موجب بد رنگی و بد شکلی دندان می شود، استفاده نمود و به دندان ترمیم شده جلوه زیبا و طبیعی داد. به کمک کامپوزیت ونیرها می توان شدیدترین بهم ریختگی ها و بی نظمی های دندانی را اصلاح کرد و به دندان ها ظاهری مرتب و هماهنگ داد؛ استفاده از کامپوزیت ونیرها حتی در مواردی می تواند جایگزین درمان های طولانی مدت ارتودنسی شود.



درد پس از کامپوزیت دندان


بعد از انجام کامپوزیت به دلیل حساس شدن دندان ها ممکن است فرد به مدت چند روز حتی چند هفته، انواعی از درد را با درجات مختلف بسته بهمقدار، نوع و محل ترمیم احساس کند. ممکن است فرد درد کلی دندان داشته باشد یا اینکه به صورت منتشر در نیم فک مربوطه درد را احساس کند ، یا درد به دلیل حساس شدن دندانها بهسرما و گرما ایجاد شود و یا اینکه درد حین جویدن بروز کند ؛ هریک از این دردها بنا به دلایلی بروز می کند.


حساسیت و درد کم تا چند روز کاملا طبیعی بوده و در اکثر مواقع دردها بعد از چند روز از بین می رود اما در صورتی که دردها شدید و ادامه دار و غیر قابل تحمل بود حتما به دندانپزشک خود مراجعه کنید تا با بررسی دندان ترمیم شده نسبت به رفع مشکل اقدام نماید.



دندان مصنوعی


دندان مصنوعی غیر ثابت : دندان مصنوعی غیر ثابت ممکن است به صورت نیمه ( پارسیل) یا کام (در شرایطی که همه دندان‌های یک فک از دست رفته اند) استفاده شود. دندان مصنوعی یک قاعده صورتی رنگ شبیه به لثه دارد که دندان‌های مصنوعی بر روی آن قرار گرفتند . معمولاً دندان مصنوعی به کمک قلابها یا گیره هایی در طرفین به دندان‌ها وصل می‌شود تا در جای خود ثابت بماند.


از آنجایی ‌که دندان مصنوعی غیر ثابت به دندان‌ها چسبانده نمی‌شود، بیمار می‌تواند هنگام تمیز کردن دهان و هنگام خواب آن را از دهان خارج کند.



زیبایی لثه


دسته ای دیگر از درمان های زیبایی نیز می توانند لبخند شما را بهبود بخشند. این درمان ها می توانند در زمینه های زیر به بیمار کمک کنند.

نامتقارن بودن خط لثهدندان هایی که بسیار بلند یا بسیار کوتاه می باشندریشه های مشخص و نمایانعقب نشینی لثه ها یا استخوان فک در صورتی که دچار این چنین مشکلاتی هستید و درباره ی ظاهر دندان خود نگرانید از دندانپزشک زیبایی خود بپرسید که بهترین گزینه ی موجود برای

اصلاح مشکل و بهبود لبخندتان چه می باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد