قیمت مواد دندانپزشکی | خرید مواد دندانسازی | تجهیزات دندانپزشکی قیمت روز بازار

وبلاگ بنده متعلق است به همه دندانپزشکان عزیز. در این وبلاگ هرچیز جالبی در حوزه دندانپزشکی باشه قرار میدم. از قیمت های روز مواد دندانپزشکی گرفته تا معرفی تجهیزات نوین مطب دندانپزشکی

قیمت مواد دندانپزشکی | خرید مواد دندانسازی | تجهیزات دندانپزشکی قیمت روز بازار

وبلاگ بنده متعلق است به همه دندانپزشکان عزیز. در این وبلاگ هرچیز جالبی در حوزه دندانپزشکی باشه قرار میدم. از قیمت های روز مواد دندانپزشکی گرفته تا معرفی تجهیزات نوین مطب دندانپزشکی

اشنایی با انواع روش های ترمیم دندان

ترمیم دندان در واقع کنترل مشکلات دهان و دندان و اصلاح شرایط زیبایی آن است. به عبارت بهتر در ترمیم دندان، ساختار صدمه دیده یا از دست رفته دندانها تصحیح میشود. 

ترمیم دندان باعث بهبود ظاهر دندانها خواهد شد و در نهایت نه تنها به سلامت دندانهای شما کمک خواهد کرد، بلکه لبخند زیبا و فریبنده‌ای هم برای شما خلق خواهد کرد. در این مقاله به شما نشان میدهیم که ترمیم دندان چیست و انواع آن کدام است، پس در ادامه با ما همراه باشید!

ترمیم دندان به دو بخش کلی تقسیم می شود:

  • ترمیم 
  • زیبایی

 اقداماتی که در جهت بهبود ظاهری دندان ها، لثه ها یا کام، انجام می شود، دندانپزشکی زیبایی نامیده می شود.

با این حال برخی از درمان های زیبایی دندان باعث افزایش سلامت دندان نیز می شوند.

به عنوان مثال پرکردگی های سرامیکی رنگ دندان ظاهر بهتری دارند و حتی در مقایسه با پرکردگی های فلزی، نیازمند تراشیدن مقدار کمتری از مینای دندان می باشند.

دندانپزشکی زیبایی ممکن است شامل اضافه کردن یا حذف موادی از دندان باشد.برخی از دندان پزشکان، تمایل به دندانپزشکی زیبایی از نوع ((دوستار دندان)) دارندو این به معنی پرهیز از هر اقدام غیر قابل بازگشتی است که روی دندان ها انجام می شود.

اقدامات ترمیم دندان شامل سفید کردن دندان، برخی ارتودنسی های کوتاه مدت و رزین کامپوزیت می باشد.امروزه پر طرفدارترین درمان در دندانپزشکی ترمیم و زیبایی ، سفید کردن یا بلیچینگ دندان است.

در این مقاله به مهترین و پرکاربردترین خدامت ترمیمی دندان اشاره می شود و توضیحاتی تکمیلی برای اشنایی بیشتر خواننده در هر قسمت ارائه می شود.

بلچینگ یا سفید کردن دندان

بلیچینگ روشی شیمیایی است که به منظور سفید کردن دندان ها استفاده می شود و در میان مردم طرفداران بسیاری پیدا کرده است.

برخی افراد برای از بین بردن لکه های دندانهایشان از بلیچینگ استفاده می کننددر حالی که دیگران تنها برای سفید تر کردن دندان ها از آن استفاده می کنند.

تغییر رنگ روی مینای دندان اتفاق می افتد و می تواند علل مختلفی داشته باشد مانند برخی داروها، قهوه، چای و سیگار.تغییر رنگ همچنین می تواند ارثی یا به دلیل بالا رفتن سن باشد.

بلچینگ می تواند توسط دندانپزشک و در مطب وی انجام شود و یا زیر نظر دندانپزشک و در منزل انجام شود.

بسیاری از بیماران انجام بلیچینگ در منزل را به دندانپزشکی ترجیح می دهند زیرا در منزل راحت ترند.

درمان زمانی آغاز می شود که دندانپزشک قالبی سفارشی برای دندان هایتان می سازدتا مطمئن شود که مقدار ماده ی سفید کننده که قرار است استفاده شود، صحیح  است و دندان ها به طور کامل در تماس با ماده ی بلیچینگ قرار می گیرند.

معمولا سفید کردن دندان ها در منزل با توجه به میزان سفیدی مطلوب برای هر بیمار، بین ۲ تا ۴ هفته می انجامد.

برای سفید کردن دندان ها در مطب دندانپزشک، بیمار لازم است یک یا چند بار به دندانپزشک خود مراجعه کند.هر جلسه ۴۵ دقیقه تا یک ساعت به طول می انجامد.

ترمیم به روش  ایمپلنت

ایمپلنت ها ابزاری مخصوص دندان هستند که به کمک عمل جراحی به استخوان فک افراد متصل می شوند. ممکن است از ایمپلنت دندان برای نگه داشتن یک روکش دندان یا پل استفاده شود.

این روش می تواند معمولا به قدم های متعددی نیاز داشته باشد تا یک پروتز موقت ایجاد شود، دندان آسیب دیده کشیده شود، محل مربوط به ایمپلنت آماده شود، پروتز دائمی تولید شود و در نهایت در جای خود قرار گیرد. 

پس از اتمام این پروسه ممکن است سه تا شش ماه طول بکشد تا استخوان جدید در اطراف ایمپلنت شکل گیرد که آن را در یک مکان به خوبی نگه دارد.

ایمپلنت های دندانی و ترمیم های ایمپلنت می توانند برخی از مزایای دیگر را نیز برای بیماران فراهم آورند. پس از درمان، شما متوجه می شوید که اعتماد به نفستان افزایش یافته است.

علاوه بر این، ترمیم های پشتیبانی ایمپلنت می تواند موقعیت فکین شما را متعادل کند و باعث شود جویدن و صحبت کردن راحت تر باشند.

با جایگزین کردن دندان های از دست رفته توسط ترمیم های ایمپلنت نیز می توان به جلوگیری از تغییر موقعیت دندان های اطراف هم کمک کرد.

ترمیم به روش امالگام

آمالگام نقره یک ترکیب تشکیل شده از ۵۰ درصد جیوه و ۵۰ درصد نقره، قلع، روی و مس است.

از مزایای آمالگام نقره می توان به قیمت پایین، قرار دادن آسان آن در دندان و قدرت و دوام استثنایی اشاره کرد.

از طرف دیگر استفاده از آمالگام برای ترمیم می تواند یک گزینه مناسب نباشد چرا که امکان بزرگتر شدن و یا کوچکتر شدن آن درون دندان وجود دارد.

همین موضوع می تواند منجر به ترک خوردگی دندان شود و یا اجازه دهد غذا و باکتری ها وارد دندان شده و منجر به ایجاد پوسیدگی و حفره دندانی شود. استفاده از جیوه در این روش نیز کماکان جای بحث زیادی دارد.



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد