قیمت مواد دندانپزشکی | خرید مواد دندانسازی | تجهیزات دندانپزشکی قیمت روز بازار

وبلاگ بنده متعلق است به همه دندانپزشکان عزیز. در این وبلاگ هرچیز جالبی در حوزه دندانپزشکی باشه قرار میدم. از قیمت های روز مواد دندانپزشکی گرفته تا معرفی تجهیزات نوین مطب دندانپزشکی

قیمت مواد دندانپزشکی | خرید مواد دندانسازی | تجهیزات دندانپزشکی قیمت روز بازار

وبلاگ بنده متعلق است به همه دندانپزشکان عزیز. در این وبلاگ هرچیز جالبی در حوزه دندانپزشکی باشه قرار میدم. از قیمت های روز مواد دندانپزشکی گرفته تا معرفی تجهیزات نوین مطب دندانپزشکی

رفع بوی بد دهان

بوی بد دهان یا تنفس بدبو مشکلی است که اگر کسی با آن دست به گریبان باشد، حضور در اجتماع برای او سخت می‌شود و از مواجهه با دیگران خجالت می‌کشد، در بسیاری موارد فردی که دارای بوی بد دهان است دچار استرس می شود.

 به همین دلیل اصلا عجیب نیست که قفسه‌های فروشگاه‌‌ها پر از آدامس، انواع خوشبوکننده‌‌ها، دهان‌شویه و دیگر محصولات طراحی شده برای مقابله با بوی بد دهان هستند، 

نفس بد بویی که هر فرد انرا از دهان بیرون می دهد در اصطلاح پزشکی،  Halitosis نامیده می شود  ، فردی که در کنار شما ایستاده یا به طور مستقیم با شما صحبت می کند، می تواند دچار این مشکل باشد مناطق اصلی که بوی بد دهان را ایجاد میکنند(زبان و لثه)، معده، لوزه ها، بینی و مری است.

بوی بد دهان و دلایل ان

  •  نفس افراد مبتلا به نارسایی مزمن کلیه معمولاً بوی ماهی یا آمونیاک می‌دهد که دلیل آن نیز غلظت بالای اوره در بزاق است. 
  • سینوزیت (التهاب سینوس‌های اطراف بینی)، ذات الریه، برونشیت، ترشحات پشت بینی و ریفلاکس معده نیز جزء مهم‌ترین دلایل بوی دهان هستند.
  • نارسایی کبد یکی دیگر از دلایل بوی نامطبوع دهان است و گاهی این علامت در تشخیص زودهنگام بیماری‌های کبدی بسیار مؤثر است.
  • بوی بد دهان ممکن است ناشی از زخم‌های دهانی بعد از جراحی‌های لثه یا کشیدن دندان باشد. ممکن است از پوسیدگی‌های دندانی نشئت بگیرد یا مربوط به زخم‌ها و عفونت‌های دهان و لثه باشد.

  • عده ای همواره وسواس این را دارند که دهانشان بوی بدی می دهد در حالی که اینگونه نیست. به این شرایط روانی هالیتوفوبیا می گویند.این افراد اغلب توهم بوی بد دهان دارند و از صحبت ها و نظرات دیگران برداشت اشتباه کرده و بوی بد دهان را به خود نسبت می دهند. این افراد به مسواک زدن، جویدن آدامس و استفاده از خوشبو کننده های دهان عادت کرده اند. افرادی که مبتلا به هالیتوفوبیا هستند برای درمان باید دوره های رفتارشناختی(CPT)  را بگذرانند تا بتوانند این توهم را از خود دور کنند ودست از عادات بیرویه خود بردارند.
  • بوی بد دهان داریا علائم خاصی است؟

    فرد دارای بد بوی دهان است ممکن است دارای علائم زیر باشد:

    لثه های سفت و سخت که به راحتی خونریزی می کنند.

    پلاک روی دندان

    گره های لنفاوی متورم

    گلو درد و بینی

    دهان خشک

    زبان خشک و سفید

    درمان های خانگی رفع بوی بد دهان

    • استفاده از سرکه سیب

    سرکه سیب یک درمان قابل اعتماد برای بسیاری از بیماری ها و اختلالات و نفس بد است و هیچ عذری برای این واقعیت نیست.

    سرکه سیب را در یک لیوان آب بریزید، و حدود 10 ثانیه دهان را شستشو دهید.

    دهان را پاکسازی کرده و بوی بد را از بین میبرد.

    • اب زیاد مصرف کنید

    خشکی دهان یک محیط مساعد برای رشد باکتری است؛ به همین منظور باید دائم آب بنوشید تا باکتری‌های دهان حداقل به‌طور موقت از دهان خارج شوند. 

    خشکی دهان در اثر کمبود بزاق دهان است که ممکن است در اثر مصرف قرص‌های آنتی هیستامین، داروهای ضد افسردگی یا فشارخون بالا این خشکی به‌وجود بیاید.

    • از جوش شیرین کمک بگیرید

    این یکی از بهترین داروهای خانگی برای بوی بد دهان است. جوش شیرین، همچنین به عنوان بی کربنات شناخته شده است، یک راه حل عالی برای از بین بردن و جلوگیری از نفس بد است. 

    کمک می کند تا سطوح اسیدی که موجب نفس بد می شود را متعادل کند علاوه بر این،با باکتری های دهانی که باعث بوی بد دهان می شوند، مبارزه می کند.

    برای برطرف کردن بوی بد دهان به دوصورت زیر می توانید عمل کنید:

    یک و نیم قاشق چای خوری جوش شیرین را در یک لیوان آب گرم مخلوط کنید و دهان را شستشو دهید.

    مسواک زدن دندان ها با جوش شیرین نیز باعث کاهش اسیدیته در دهان و جلوگیری از ایجاد باکتری در زبان شما می شود.

    • خمیر دندان و دهانشویه مناسب

    در صورتی‌که دلیل بوی بد دهان‌تان تجمع باکتری و وجود پلاک‌های دندانی باشد، دنداپزشک‌ حتما یک دهان‌شویه‌ی مناسب برای از بین بردن باکتری‌ها به شما معرفی خواهد کرد. او احتمالا خمیردندان‌های ضدباکتری به شما توصیه می‌کند که باکتری‌های ایجادکننده‌ی پلاک دندان را از بین می‌برند.


    نظرات 0 + ارسال نظر
    برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
    ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد