قیمت مواد دندانپزشکی | خرید مواد دندانسازی | تجهیزات دندانپزشکی قیمت روز بازار

وبلاگ بنده متعلق است به همه دندانپزشکان عزیز. در این وبلاگ هرچیز جالبی در حوزه دندانپزشکی باشه قرار میدم. از قیمت های روز مواد دندانپزشکی گرفته تا معرفی تجهیزات نوین مطب دندانپزشکی

قیمت مواد دندانپزشکی | خرید مواد دندانسازی | تجهیزات دندانپزشکی قیمت روز بازار

وبلاگ بنده متعلق است به همه دندانپزشکان عزیز. در این وبلاگ هرچیز جالبی در حوزه دندانپزشکی باشه قرار میدم. از قیمت های روز مواد دندانپزشکی گرفته تا معرفی تجهیزات نوین مطب دندانپزشکی

چگونگی و دلایل جراحی دندان

جراحی دندان

این اصطلاح به خارج کردن بدون درد دندان یا ریشه دندان با حداقل آسیب به بافت های اطراف اشاره می کند، به طوری که زخم حفره دندان کشیده شده،و خودش و بدون عوارض بعد از عمل بهبود می یابد.هر زمان که جراحی انجام می شود،

 اولین چیزی که می خواهیم، این است که اجازه دهید تا زخم به درستی، سریع و صاف بهبود ببخشد به عنوان یک تمرین معمول، اکثر جراحان دندان پزشکی، دستورالعمل هایی برای بعد از عمل دارند که به صورت چاپ شده به بیمار داده می شود ؛ چیزی که باید انجام شود، دستورالعمل هایی هستند که پزشک داده است.

دلایل کشیدن دندان

گاهی برای استفاده از بریس جهت ارتودنسی دندان، نیاز به کشیدن دندان برای ایجاد فضای خالی می‌باشد.

برای شیمی درمانی سر و گردن، برخی دندان‌ها ممکن است در معرض عفونت قرار بگیرند که باید دندان را برای جلوگیری از این عارضه کشید.

پوسیدگی شدید دندان که با پر‌کردن و عصب کشی امکان درمان آن وجود ندارد.

در برخی موارد برای رشد و بقای دندان‌ها نیاز است که دندان یا دندان‌هایی را کشید، مانند کشیدن دندان عقل.

نکات بعد از کشیدن و جراحی دندان

1-  کمی خونریزی تا دو روز بعد از کشیدن دندان طبیعی است.

2-  در صورت بروز خونریزی شدید دندان از یک گاز استریل و کمپرس سرد برای متوقف کردن خونریزی استفاده کنید.

3- در صورتی که خونریزی شدید و غیر قابل کنترل باشد به کلینیک مراجعه نموده و از گذاشتن داروها و مواد محتلف بر موضع اجتناب نمائید.

4- در صورت بروز درد می توانید از یک مسکن ضد التهابی مثل ژلوفن استفاده کنید. از مصرف داروهای رقیق کننده خون مثل آسپرین خودداری کنید.

5-  در صورت مشاهده خونریزی غیر قابل کنترل و عفونت و درد شدید با پزشک معالج تماس بگیرید.

تغذیه و اقدامات درمان بعد از کشیدن دندان وجراحی

1)  روز اول کشیدن دندان ازسوپ ولرم ونرم ، آبمیوه طبیعی(بدون نی) و بستنی تغذیه کنید.

2)  روز بعد از کشیدن شستشوی ملایم با محلول دهانشویه کلرهگزیدین در محل جراحی باید انجام شود. شستشو روزی ٣-۴ مرتبه و به مدت یک هفته باید انجام شود. 

توجه کنید خصوصا در ۴٨ ساعت اول شستشو بسیار ملایم باید انجام شود. در صورت عدم دسترسی به محلول فوق الذکر میتوانید از آب نمک رقیق (به میزان ١-٢ قاشق شربت خوری نمک در یک لیوان آب) استفاده کنید. استفاده از محلولهای دهانشویه تجاری که برای استفاده روزمره هستند توصیه نمیشود.

3) مسواک زدن در روز کشیدن و روزهای بعد با احتیاط و ملاحظه نواحی نزدیک به موضع کشیدن باید حتما انجام شود.

4) بطور معمول بعد از جراحی های دهان و از جمله کشیدن دندان بیماران درد متوسطی را تا چند روز تجربه میکنند. که اکثرا با مسکن های ضد التهاب نظیر ایبوبرفن تا حدود زیادی تسکین میابد.

 در بیمارانی مشکلات زمینه ای نظیر بیماریهای قلبی و عروقی و … دارند، مصرف این داروها ممنوع است. و باید با پزشک خود برای مصرف داروی جایگزین مشورت کنند.

5)  در ساعات اولیه پس از کشیدن تا ٢۴ ساعت سرد نگه داشتن موضع میتواند به کاهش تورم و عوارض جراحی کمک شایانی بکند. پس از کمپرس سرد غافل نشوید.

هزینه کشیدن دندان

به طور عام هزینه کشیدن دندان با سختی کشیدن آن رابطه مستقیم دارد، هرچه کشیدن دندان سختتر باشد، هزینه نیز افزایش پیدا خواهد کرد. 

درصورتی که کشیدن دندان بنا به ضرورت پزشکی باشد بسیاری از طرح های بیمه دندانپزشکی هزینه های کشیدن دندان را تا 80 درصد پوشش می دهند .

درنهایت دندان‌های خود را مانند قبل مسواک بزنید و نخ دندان بکشید. مسواک را روی سطج زبان خود هم بکشید، اما دقت کنید که با جای دندان کشیده شده تماس پیدا نکند.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد