قیمت مواد دندانپزشکی | خرید مواد دندانسازی | تجهیزات دندانپزشکی قیمت روز بازار

وبلاگ بنده متعلق است به همه دندانپزشکان عزیز. در این وبلاگ هرچیز جالبی در حوزه دندانپزشکی باشه قرار میدم. از قیمت های روز مواد دندانپزشکی گرفته تا معرفی تجهیزات نوین مطب دندانپزشکی

قیمت مواد دندانپزشکی | خرید مواد دندانسازی | تجهیزات دندانپزشکی قیمت روز بازار

وبلاگ بنده متعلق است به همه دندانپزشکان عزیز. در این وبلاگ هرچیز جالبی در حوزه دندانپزشکی باشه قرار میدم. از قیمت های روز مواد دندانپزشکی گرفته تا معرفی تجهیزات نوین مطب دندانپزشکی

درمان تب خال لب

 علت اصلی تبخال لب شما، کابوسی نیست که شب پیش دیده‎اید بلکه ویروس هرپس سیمپلکس یا  HSV  آن را ایجاد می‏کند.

این ویروس از طریق بوسیدن، تماس پوستی، غذا خوردن در یک ظرف، استفاده از وسایلی مثل حوله یا ریش‌‍تراش مشترک و… به بدن فرد منتقل می‏شود و ممکن است تا مدت‌ها خودش را نشان ندهد. 

برای همین بیشتر افرادی که هرپس سیمپلکس را در بدن خودشان دارند، در واقع تنها وقتی متوجه ابتلایشان می‌شوند که روی جایی از بدنشان تبخال ببینند، از جمله روی لب.

آیا تب خال لب واگیر دار است؟

تبخال یک بیمری ویروسی است و مانند بسیاری بیماری های واگیر دار ، تب خال نیز  واگیردار است. 

اگر به این نوع تبخال مبتلا شده‎اید، وسایلی که با آن‏‎ها غذا می‏خورید به ویژه قاشق و چنگال را از بقیه افراد جدا کنید و تا از بین رفتن علائم، با کسی روبوسی نکنید.

 استفاده از هرگونه وسیله مشترکی (مثلا حوله صورت) می‌تواند خطر ابتلا به این ویروس را داشته باشد پس بهتر است احتیاط کنید.

 تب خال خطرناک است؟

خود عارضه تب خال لب خطری ندارد و به مرور از بین می رود اما احتمال دارد که ویروس به بخش های دیگر بدن منتشر شود و این می تواند خطرناک باشد.

معمولا بچه در شش ماه اول زندگی خود تب خال نمی گیرد، زیرا آنتی بادی های دریافت شده از مادر محافظت لازم را فراهم می سازد. اما اگر بچه کوچکتر از 3 ماهه باشد و هر گونه زخم دهان بگیرد، فورا به متخصص رجوع کنید. در بچه های کوچک تب خال بخصوص به مغز و سایر ارگان ها منتشر می شود و موجب آسیب های کشنده و بالقوه شدید می شود.

زمانی که بچه تب خال دارد، اجازه ندهید چشمان خود را لمس کند. اگر ویروس به چشم منتشر شود، آن را تب خال چشمی می نامند. این یک عفونت جدی چشم است.


 روش های درمانی

  • یخ

یخ به تسکین درد و ناراحتی ناشی از شیوع تب خال کمک می کند.

برای درمان تب خال یک تکه یخ را در یک پارچه یا حوله بپوشانیدو آن را به مدت 10 دقیقه روی منطقه آسیب دیده قرار دهید.

این کار را چند بار در روز انجام دهید تا این که شاهد بهبود باشید.

  • استرس خود را کاهش دهید

در مواردی که استرس باعث بروز مجدد تبخال می‌شود، استفاده از تکنیک‌های ریلکسیشن مانند مدیتیشن و تمرینات تنفس عمیق مفید خواهد بود.

  • سیر

سیر آنزیم هایی دارد که به عنوان ضد باکتری، ضد قارچی و ضد ویروسی عمل میکنند که به درمان تب خال کمک خواهند کرد. علاوه بر این، سیر به عنوان یک ضد التهاب عمل میکند و ورم و التهاب ناشی از تب خال را تا حد زیادی کاهش میدهد.

سیر را نصف کنید و آنرا به مدت 10 تا 15 دقیقه روی تب خال خود اعمال کنید.

ابن درمان را 3 تا 5 بار در روز تکرار کنید.

  • گیاه مریم گلی

استفاده از عصاره گیاه سالویا یا مریم گلی، به صورت موضعی سبب بهبود سریع این بیماری می‌شود. مواد مؤثر موجود در این گیاه، توجون و اولئانیک اسید است.

اولئانیک اسید موجود در عصاره مریم گلی با مکانیسمی مشابه اینترفرون آلفا سبب اختلال در همانندسازی ویروس هرپس سیمپلکس نوع ۱ و در نتیجه مهار مراحل اولیه چرخه عفونت زایی آن می‌شود.

  همچنین ترکیبات فنولیک موجود در گیاه مریم گلی مانند فلاونوئیدها، تانن‌ها و مشتقات کافئیک اسید با اشغال کردن رسپتورهای موجود در سطح ویروس از اتصال ویروس به سلول‌های میزبان جلوگیری کرده و موجب غیرفعال شدن ویروس هرپس سیمپلکس می‌شوند.



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد